Dag 29, 27 april 2023

27 april 2023 - Citrus Ridge, Florida, Verenigde Staten

Terwijl in Nederland Koningsdag wordt gevierd gaan wij voor de laatste keer op stap tijdens onze vakantie. Deze keer rijden we naar de Oostkust van Florida.

Hier zijn 2 gebieden die we vandaag gaan ontdekken. Het eerste gebied heet Viera Wetlands. Ook hier wandelen we weer vele kilometers. Het is hier rustiger met het dierenleven dan we gewend zijn in de afgelopen dagen.

Maar ….  wat een gelukje we zagen een Bald Eagle komen aanvliegen. Snel de camera in de aanslag en knippen maar. De foto’s zijn prima gelukt.

Daarna reden we noordwaarts naar de Black Point Wildlife Drive. We zagen dat daar behoorlijk brand heeft gewoed. Dat zal de oorzaak zijn geweest dat er weinig dieren te zien waren.

Mensen uit Canada vroegen of we ook naar de raketlancering gingen kijken. De route is vlakbij Kennedy Space Center. We konden het lanceerplatform in de verte zien. Maar de lancering was om 19.20 uur. Daar wilden we niet op wachten om in het donker nog 1,5 uur terug te rijden.

Morgen nog even zwemmen, koffers inpakken en gereedmaken voor as. zaterdag wanneer we terugrijden naar Miami.