Dag 1, 30 maart 2023

31 maart 2023 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust werden we klokslag 08.00 uur opgepikt door onze vaste taxichauffeurs Anneke en Bianca. De heenreis naar Schiphol verliep voorspoedig, na de gebruikelijke koffie stop bij Hajé in de Flevopolder.

Ook op Schiphol zelf ging alles van een leien dakje (hoe anders dan op JF Kennedy AirPort in New York). Complimenten voor de uitstekende verzorging aan boord van KLM en Delta Airlines.

De aankomst in New York was dramatisch. Honderden passagiers die om de beurt naar de paspoortcontrole moesten. We maakten maar rondjes in de rijen en schoten bijna niet op.
inmiddels was er al 2 uur verstreken en we waren nog lang niet aan de beurt.

Onze vlucht naar Miami dreigden we te missen. Op een gegeven moment sprak ik iemand van de luchthaven aan en zei “ excuse me Sir “ mogen wij voordringen want anders missen we de aansluitende vlucht.

Gelukkig kregen we voorrang en konden we eindelijk door de paspoortcontrole. Daarna koffers opnieuw inchecken, handbagage door de scanner en in de sprint naar de balie vanwaar onze volgende vlucht vertrok. Het was balie nummer 49. De op 1 na laatste. Met het “ swit op de foarholle” kwamen we net op tijd aan voor onze laatste vlucht.

Het laatste traject ging prima. We pakten een taxi op Miami AirPort naar ons hotel. Dit ziet er geweldig uit. Na 22 uur zonder slaap waren we blij dat we de ogen konden dichtdoen.

De eerste dag zit er op. Foto’s zet ik in de speciale foto toepassing in dit blog.