Dag 3, 01 april 2023

2 april 2023 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Na een lekker ontbijt in ons hotel ( eggs, bacon, toast en een beker vol vers fruit) en koffie bestelden we een taxi naar Bayside Marketplace. Ons vertrekpunt voor een hele dag sightseeing door een groot gedeelte van Miami met de Big Bus, hop on hop off.

Wat is het toch lekker bovenin de open bus met zo’n 28 C en natuurlijke airco door de wind. Deze rit door Miami heeft een 10-tal stopplaatsen waar je de bus kunt verlaten. Even rondstruinen en de volgende bus weer pakken.

We zijn eerst een compleet rondje meegegaan, zodat we konden beslissen waar we meer tijd wilden doorbrengen. Onze 1e stop was in Little Havanna. Een wijk waar voornamelijk Cubanen wonen. Hier haalden we onze lunch en maakten kennis met Luïs, mijn Cubaanse vriend. Hij sprak geen Engels en ik geen Spaans, maar met handen en voetenwerk begrepen we elkaar. Zeer interessant deel dat Little Havanna.
We zijn getuige geweest van zeer fanatieke oudjes die domino speelden en aan het schaken waren.

Onze 2e stop was naar de Ocean Drive, the place om te zien en bezien te worden. De ene na de andere luxe bolides staan geparkeerd langs de straat. Het is ongeveer 32 jaar geleden toen we voor het eerst in Miami kwamen en een hotel aan de Ocean Drive hadden. Dit hotel heet het Beacon Hotel. We konden het niet laten om weer even binnen te zien. Toen we dit vertelden kwam de bedrijfsleidster direct met flessen water aan en vroeg of ze ons na al die jaren even op de foto mocht zetten.

De 3e plek waar we naar toe gingen heet Wynwood Walls. Deze wijk is helemaal beschilderd in de meest mooie creaties. Graffiti maar dan heel erg mooi.

Toen we weer bij het startpunt waren gekomen zijn we naar Bayside gegaan waar we lekker ( veel te veel) hebben gegeten. Inmiddels was het bijna 18.00 uur. We hadden de pijp behoorlijk uit, dus met de taxi naar het vliegveld om onze huurauto op te halen.

Het is een Mazda CX5 geworden. bouwjaar 2023 met slechts 1200 km op de teller. Nadat het papierwerk was afgehandeld ben ik achter het stuur gekropen en in 1 x naar ons hotel gereden (met hulp van Wearehere een app op mijn iPhone.

Straks onze laatste nacht in het Even hotel Miami. Morgenochtend vertrekken we dwars door Florida naar Cape Coral aan de Golf van Mexico.

Het was me het dagje weer wel !

See you !   Jan en Boukje

1. Jan en Alie:
    2 april 2023
    Dat ziet er goed uit! Groetjes Jan en Alie
  2. Jan en Boukje naar Florida 2023:
    4 april 2023
    Een prachtige airbnb en heerlijke temperatuur.